http://www.nasza-dieta.pl/

Dorośli zapoznali się z ofertami pracy, a młodzież bliżej poznała profile edukacji w naszym mieście

Kwiecień 2, 2019 15:20 02

Jak co wiosnę, elblążanie mieli sposobność poznać oferty pracy, zobaczyć w jakich zawodach jest zapotrzebowanie. Z kolei dla młodzieży targi pracy i edukacji były świetną sposobnością by się upewnić w wyborze właściwej szkoły. Można było również skorzystać z pomocy takich instytucji jak ZUS, Urząd Skarbowy, czy doradztwo zawodowe.

Na targach jak co roku było sporo osób, dorosłych oraz młodzieży wraz z nauczycielami. Lokalne firmy oraz szkoły dla dorosłych przedstawiały swoje propozycje podjęcia pracy lub doszkolenia, a reprezentanci szkół średnich dzielili się swoimi doświadczeniami i przybliżali profile kształcenia.

baner 2

-My już mniej więcej wiedziałyśmy do jakich szkół chcemy iść. Ja (Marcelina) wybrałam liceum, a koleżanka (Karolina) technikum. Targi nam bardzo pomogły w ocenie szkół, zapoznać się z ich profilami. Fajne było to, że mogłyśmy zapytać uczniów tych szkół jak to rzeczywiście u nich jest. Wiadomo, że każdy nauczyciel będzie zachwalał szkołę w której uczy, a uczniowie mówili nam obiektywnie, jak to jest w rzeczywistości. – uczennice ze SP nr 15

Wśród oferentów swoje stanowiska w dużej mierze przedstawiły służby mundurowe. O swojej pracy opowiadali przedstawiciele policji, żandarmerii, straży granicznej… te stanowiska cieszyły się szczególnym zainteresowaniem wśród młodzieży:

- Bardzo pozytywnie oceniam te targi pracy, duże zainteresowanie jest przy naszym stoliku, od godziny 9 jest kolejka. Zainteresowani zadają dużo pytań. Żeby dostać się do policji trzeba mieć wykształcenie min. średnie, najważniejsze jest żeby kandydat był osobą niekaraną. Nie ma u nas ograniczeń wiekowych. W policji co jakiś czas jest rotacja kadry, także zapraszamy do aplikowania. – usłyszeliśmy przy stoisku policji w Elblągu

Mamy nadzieję, że elblążanie znaleźli ofertę odpowiednią dla siebie, czy to szkolną, czy zawodową. Z kolei pracodawcy, że pozyskają wartościowych pracowników.