Do odjazdu pociągu zostało 20 minut, w kolejce po bilet czeka 40 osób! Czynna jest tylko jedna kasa – kiedy paradoks na Dworcu PKP w Elblągu zostanie zakończony?

Czerwiec 8, 2018 15:07 22

Pasażerowie wyjeżdżający ze stacji PKP w Elblągu prawie za każdym razem są zestresowani, bo nie wiedzą czy zdążą kupić bilet na pociąg. Nawet w godzinach szczytu potrafi być czynna tylko jedna kasa! Nie zawsze jest możliwość kupna biletu przez Internet, a w pociągu trzeba zapłacić dodatkowo 10 zł. Dlaczego w godzinach szczytu jest otwarta tylko jedna kasa, w dodatku połączona z informacją, przez co niektóre osoby zajmują przy okienku dużo czasu? Czy ten problem zostanie rozwiązany?

Pani Marta, czytelniczka naszego portalu nadesłała zdjęcia wraz z komentarzem:

„Dziś (01.06.2018) godzina 16:36 jedna kasa czynna na dworcu, a 16.56odjeżdża pociąg”

dworzec dworzec2

Agentem odpowiedzialnym za godziny oraz ilość otwartych kas jest spółka Przewozy Regionalne, która w komentarzu dla portel.pl następująco tłumaczy występowanie problemu:

„Ograniczenie to obowiązuje czasowo (z powodu rezygnacji z pracy przez jednego z pracowników), w miesiącu kwietniu – wyjaśnia Elżbieta Załuska z Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Przewozów Regionalnych. Pragnę nadmienić, że na stacji Elbląg funkcjonuje również kasa biletowa spółki PKP Intercity, która czynna jest codziennie, od godz. 7.45 do godz. 17.”

Elżbieta Załuska dodała:

„Bilety można także kupić za pośrednictwem Internetowego Systemu Sprzedaży, aplikacji mobilnej SkyCash-PR (dostępna dla urządzeń z systemem operacyjnym m.in. Android, iOS, Windows Phone), a także w salonikach prasowych Kolporter. Chodzi o te zlokalizowane w CH Ogrody (czynny od godz. 9 do 21, od pon. do sob.) oraz na ul. Chełmońskiego 8 (czynny od godz. 6 do 20, od pon. do pt., w sob. od godz. 7 do 20).”

Kwiecień już minął, zaczął się czerwiec, a problem nie zniknął! Kiedy w końcu zostaną otwarte pozostałe kasy? Odpowiedź poznamy gdy tylko otrzymamy wiadomość zwrotną, na wysłane do Spółki Przewozy Regionalne zapytanie.

Godziny otwarcia i ilość kas to nie jedyny problem. Na wielu dworcach punkt informacji jest oddzielony od punktu sprzedaży biletów, dzięki czemu sprzedaż przebiega bardzo sprawnie. Natomiast w Elblągu wszystko znajduje się w jednym okienku, przez co niektórzy potrafią stać przy jednej kasie nawet po kilkanaście minut, a kolejka jest na ten czas wstrzymana. Nie raz dochodzi do kłótni między poirytowanymi pasażerami którzy nawzajem się pospieszają. Jak Spółka zamierza poradzić sobie również z tym problemem? Dowiemy się już niebawem.

Na modernizację elbląskiego dworca wydano blisko 5,5 miliona złotych. Czy skoro tak duże środki zostały zainwestowane w naszym mieście to czy tak trudno zapewnić jest w ponad 100-tysiecznym mieście minimum 2 kasy otwarte dla pasażerów? A może warto wprowadzić by pasażerowie wsiadający do pociągu na stacji Elbląg Główny nie płacili dodatkowych opłat za kupienie biletów u konduktora skoro nie można w normalnych warunkach kupić go na dworcu?

Red.