http://www.nasza-dieta.pl/

Dietetyczne porady wakacyjne

Sierpień 12, 2019 13:58 05

Choć wakacji już półmetek, przed niektórymi jeszcze długo wyczekiwany urlop. Szczególnie dla Was kilka wskazówek, razem z życzeniami udanego wypoczynku od dietetyk Aleksandry Radomskiej z Poradni Nasza Dieta…W końcu im zdrowiej zjecie przed podróżą czy w jej trakcie, tym lepiej odpoczniecie!

Profilaktyczne probiotyki

Każda podróż wiąże się z odmiennym klimatem jak i obecnymi wszędzie bakteriami- na dłoniach, w wodzie pitnej czy przygotowywanym na niej jedzeniu. Bakterie nie muszą być chorobotwórcze. Mogą to być po prostu nieznane Twojej odporności obce szczepy. W podróży mogą przysporzyć wiele dolegliwości żołądkowych- osłabienie, zatrucia czy biegunki. Warto na 2-3 tygodnie wcześniej przyjmować probiotyki- podpowiada dietetyk Aleksandra Radomska. Dzięki nim korzystne bakterie dla naszego organizmu uszczelnią przewód pokarmowy, chroniąc przed obcymi bakteriami. Im bogatszy skład probiotyków, tym lepiej!

Uważaj na przydrożne bary. Postaw na sprawdzone przekąski w podróży

Jadąc w nowe, nieznane miejsca często stołujemy się w przydrożnych knajpkach, dworcowych barkach lub restauracjach typu fast-food. Niesie to jednak za sobą ryzyko, gdyż nie wiemy z czego, w jakich warunkach i jak długo sporządzane i sprzedawane są tam potrawy. Zatrucie pokarmowe już na samym początku może popsuć urlop. Dlatego też lepsze jedzenie własne, niż przypadkowe. Zabierz ze sobą, przygotowane wcześniej kanapki lub kup w sklepie jabłko, banany czy butelkę kefiru. Gdy zgłodniejesz, będziesz miał pod ręką przekąski nim zdecydujesz się na bliżej nieokreśloną knajpkę.

Lekki i pożywny posiłek przed całodniowymi wycieczkami

Niezależnie od pory dnia, przed wyruszeniem w podróż zjedz coś pożywnego i lekkiego, np. pełnoziarnistą kanapkę, sycące jajka w dowolnej postaci lub owsiankę na wodzie z bakaliami. Pożywny posiłek powinien nasycić Cię na dłuższą podróż w bezruchu.

Przekąski i woda

Nie ograniczaj napojów, by uniknąć nieplanowanych postojów. Niedostatek wody prowadzi do objawów takich jak bóle głowy, obrzęki, spowolnienie reakcji czy senność. Również jazda w klimatyzowanym samochodzie mocno odwadnia organizm- mówi dietetyk Aleksandra Radomska. Na podróż przyda się również pojemnik z przegródkami, w których możesz zapakować kanapki, tortille, owoce, warzywne słupki selera, marchewki czy sera.

Drobne odstępstwa nie powinny drastycznie wpłynąć na Twoją figurę.

Obawiasz się, że w trakcie urlopu Twoje dotychczasowe rezultaty diety odchudzającej wrócą z efektem jo-jo? Staraj się nie porzucać dotychczasowych nawyków żywieniowych, pilnować pór posiłków i ich wielkości, nie przejadaj się, a jeśli możesz zabieraj ze sobą pudełka z dietetycznymi przekąskami. W lokalnych restauracjach staraj się dobierać potrawy podobne do tych, które znajdowały się w Twoich jadłospisach. Nie obawiaj się, drobne odstępstwa drastycznie nie wpłyną na Twoją figurę, a w końcu to wakacyjny urlop więc baw się dobrze!- radzi dietetyk Aleksandra Radomska z Poradni Nasza Dieta.

Jeśli jednak po wakacyjnych all inclusiv złapią Cię wyrzuty sumienia- skorzystaj z pomocy dietetyka, by ułatwić sobie powrót do diety po wakacyjnych szaleństwach …

Aleksandra Radomska – Dietetyk
Poradnia dietetyczna „Nasza dieta”
Olsztyn ul. Dąbrowszczaków 39 pok. 303
Elbląg ul. Łowicka 15 (wejście od ul. Ogólnej)
kontakt@nasza-dieta.pl
+48 662 972 682

Więcej informacji znajdziesz na:
www.nasza-dieta.pl
facebook.com/naszadieta/
instagram.com/naszadieta/

logo-czarne